Facebook

poniedziałek, 7 marca 2011

Nine Inch Nails - Capital G



Okazja do napisania o Nine Inch Nails jest niebywała, ponieważ parę dni temu Trent Reznor - twórca i siła kreatywna stojąca za NIN - został uhonorowany Oscarem za ścieżkę dźwiękową do filmu The Social Network.

Trent Reznor założył Nine Inch Nails w roku 1988. Już od pierwszej płyty stało się jasne, że jego muzyka jest czymś zupełnie nowym, do tej pory nieodkrytym. Z każdym kolejnym albumem Trent rozwijał gatunek muzyki, którego sam był "ojcem chrzestnym", czyli rock industrialny.




Utwór "Capital G" pochodzi z wydanego w 2007 albumu "Year Zero", który według słów Reznora jest albumem koncepcyjnym krytykującym aktualną politykę rządu USA i ukazującym jaki wpływ będzie ona miała na świat za około 15 lat. Utwór o którym piszę bezpośrednio odnosi się do ówczesnego prezia USA - G.W. Busha.





Wielkie G

Ja nacisnąłem guzik i wybrałem go na urząd
On nacisnął guzik i zrzucił bombę
Ty nacisnąłeś guzik i obejrzałeś to w telewizji
Te skurwysyny nie pożyły już zbyt długo

Mam dosyć słuchania o tych co mają i o tych co nie mają
Jakiejś osobistej odpowiedzialności
Największy problem w tym co robimy jest taki:
Im więcej pozwalamy wam mieć tym mniej zostanie dla mnie

Cóż, kiedyś miałem jakieś przekonania
Teraz chodzę na czworakach
Przehandlowałem za to mojego boga
On podpisuje się z wielkiej litery G

Gówno mnie obchodzi temperatura w Gwatemali
Nie rozumiem o co cały lament
Nie będę się martwił o przyszłe pokolenia
Na pewno ktoś inny to rozgryzie

Nie próbuj mi mówić że władza może skorumpować
Dostałeś jej za mało żeby wiedzieć jak to jest
Wściekasz się bo chciałbyś być na moim miejscu
Więc pochyl swoją głowię, bo wiesz że mam rację

Cóż, kiedyś miałem jakieś przekonania
Ale zapomniałem co to mogło być
Jest w tobie dużo ze mnie
Może boisz się to zobaczyć

1 komentarz: