Facebook

środa, 16 marca 2011

Nine Inch Nails - Every Day Is Exactly The Same


Utwór pochodzi z wydanej w roku 2005 roku płyty "With Teeth". Z ciekawostek można wspomnieć, że za perkusją podczas nagrywania albumu zasiadł Dave Grohl z Foo Fighters i Nirvany.

Myślę, że z tekstem utworu może utożsamić się sporo osób... pracujących w korporacjach... Niestety tak właśnie wygląda praca "na produkcji", niezaleznie od tego, czy smażysz hamburgery, sprzedajesz telefony, czy wykonujesz 20 telefonow na godzinę.


Z drugiej strony w utworze odnajdziemy także wiele odniesień do powieści Georga Orwella "1984". Fikcja fikcją, ale czy przypadkiem nasz świat nie idzie właśnie w tym kierunku?




Każdy dzień jest dokładnie taki sam

Wierzę, że mogę ujrzeć przyszłość
Ponieważ powtarzam tą samą rutynę
Myślę, że kiedyś miałem jakiś cel
A może jednak to był tylko sen
Myślę, że kiedyś miałem głos
Teraz nie wydaję z siebie dźwięków
Robię tylko to co mi kazano
Naprawdę nie chcę żeby po mnie przyszli

Każdy dzień jest dokładnie taki sam
Każdy dzień jest dokładnie taki sam
Nie ma tu miłości i nie ma tu bólu
Każdy dzień jest dokładnie taki sam

Czuję, że ich oczy na mnie patrzą
Na wypadek, gdybym znów zbłądził
Czasami myślę, że jestem tu szczęśliwy
Czasami... tak, nadal udaję
Nie pamiętam jak to wszystko się zaczęło
Ale mogę ci dokładnie powiedzieć jak to się skończy

Piszę na małym skrawku papieru
W nadziei że może kiedyś go odnajdziesz
Ukryję go w miejscu
W którym nie będą szukać
Nadal jestem tu, w środku
Przesiąka mała kropla krwi
Chciałbym, żeby był jakiekolwiek inny sposób
Po prostu nie wiem co innego mogę zrobić

Każdy dzień jest dokładnie taki sam
Każdy dzień jest dokładnie taki sam
Nie ma tu miłości i nie ma tu bólu
Każdy dzień jest dokładnie taki sam

Przejrzałem wszystko to, co napisałem
I wiem co będzie dalej....

2 komentarze:

  1. ciekawe. nie wiedziałem o Grohlu. musze na to rzucić uchem po raz kolejny zatem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzialem dzis ta plytke w Saturnie za 19,99 :)

    OdpowiedzUsuń